در این پست روش ها و راهکارهای موثر و مفید جهت جذب هر چه بیشتر دانش آموزان و جوانان به نماز و علاقمند تر شدن آن ها به انجام این فریضه ی الهی تقدیم شما کاربران گرامی می شود.
۱-تبیین اثرات نماز
۲-تکریم وشخصیت دادن به دانش آموزان
۳-نشاط آفرینی فرهنگی و اعتقادی و خود باوری در دانش آموزان
۴-ایجاد رابطه قوی دینی بین معلم و دانش آموز
۵-داشتن نمازخانه جذاب و عالی و استفاده از رنگ های دلپذیر…
۶-باز گو نمودن اهمیت و ضرورت نماز به اولیا دانش آموزان
۷-اجرای مسابقات مختلف در خصوص نماز و اهدا جوایز به دانش آموزان برتر
۸-داشتن دوستان دینی در مدرسه
۹-شرکت معلمین ،مدیر،معاون، در کنار دانش آموزان در نماز جماعت
۱۰-برگزاری نمایشگاه در خصوص نماز از آثار دانش آموزان
۱۱-توزیع کتب دینی و اخلاقی ساده
۱۲-معرفی دانش آموزان نماز گزار و تشویق آنان در حضور دیگران
۱۳-دادن هدیه به هنگام نماز به دانش آموزان
۱۴-استفاده از دانش آموزان خوش صدا برای اذان و ….
۱۵- پخش فیلم های آموزنده در آموزشگاه در خصوص نماز
۱۶-ارتباط مستمر با مساجد و نماز جمعه
۱۷-بیان احادیث شیوا وبلیغ در خصوص نماز
۱۸-استفاده از روحانیون جوان و شاداب و تاثیر گذار
۱۹-داشتن سخنرانی کوتاه و مفید دربین نماز ها
۲۰-اقامه نماز در منزل توسط والدین
۲۱-برگزاری همایش نماز برای دانش آموزان
۲۲-برگزاری همایش نماز برای اولیا
۲۳-داشتن کفتگوی صمیمی با دانش آموزان در خصوص نماز
۲۴-داشتن میزگرد دانش آموزی در خصوص نماز با رهبری کادر مدرسه
۲۵-فعال نمودن شورای مدرسه و انجمن اولیا وداشتن مصوبات اجرایی در خصوص نماز
۲۶-ارائه الگوی عملی مناسب به دانش آموزان
۲۷-معرفی چهر های برتر دینی و ذکر موفقیت های آنان
۲۸-برگزاری اردو های زیارتی و سیا حتی
۲۹-انتخاب بهترین زمان آموزشگاه بعد از اوقات شرعی برای نماز
۳۰-بیان داستا نها و قصه های در خصوص نماز
۳۱-استفاده ازتمثیل و شعر و ادبیات در سخنرانی در خصوص نماز
۳۲-معرفی دانش آموزان نماز خوان و مومن به صورت منطقه ای به کلیه مدارس
۳۳-چاپ عکس دانش آموزان نماز خوان در جراید محلی
۳۴-ارائه سی دی های آموزشی به دانش آموزان در خصوص نماز
۳۵-اختصاص زمان کوتاهی در آغاز کلاس به بیان آثار نماز توسط همه دبیران در کلاس
۳۶-اختصاص دو روز در هفته در مراسم آغازین به مباحث نماز
۳۷- ایجادرفتار دوستانه برای شرکت در نماز و نبود زور و اجبار
۳۸- ایجاد سرویس های بهداشتی مجهز در مدارس
۳۹-رفتار و کردار عملی کادر مدرسه
۴۰-داشتن کتابخانه غنی با کتاب های سودمند در خصوص نماز
۴۱-نام گذاری کلاس ها و گرو هها با آثار نماز
۴۲-پخش صدای اذان در آموزشگاه به هنگام اوقات شرعی با بلندگو
۴۳-ورود دانش آموزان به نماز خانه با اسقبال صورت گیرد(پخش گلاب)
۴۴-حضور مرتب و همیشگی کادر مدرسه در نماز
۴۵-برگزار ی کلاس های ضمن خدمت برای عوامل اجرایی آموزشگاه
۴۶-برگزاری همایش برای همکاران در خصوص نماز
۴۷-تشویق به موقع همکاران موفق در مورد نماز
۴۸-استفاده از رنگهای آرامش بخش در تزینات نما خانه
۴۹-استشمام بوی عطر و گلاب و نورپردازی جالب نمازخانه
۵۰-اجرای برنامه های متنوع در بین نماز (نمایش،سرودو…)
۵۱-شرکت هفتگی یا ماهانه اولیا در نماز جماعت مدرسه
۵۲-شرکت هفتگی یا ماهانه مسئولین اداری در نماز جماعت مدرسه
۵۳-هم خوانی سوره های نماز در مراسم آغازین یا آغاز همایش ها و برنامه های آموزشگاه
۵۴-پیروی از اصل مجاورت (وجود کتابخانه و نوار خانه ویا دفتر آموزشگاه در کنار نمازخانه)
۵۵-ایجاد احساس خوشایند در دانش آموز در پایان هر نماز
۵۶-به کار گیری شیو های جذاب در برپایی نماز جماعت آموزشگاه
۵۷-بیان خاطره های نماز از زبان مسئولین
۵۸-جذب تدریجی دانش آموزان وآموزش صحیح به آنان
۵۹-داشتن گفتگو های خصوصی با دانش آموزان و استفاده از کلمات محبت آمیز
۶۰- داشتن اعتدال ومیانه روی در آموزش دانش آموزان
۶۱-شنا خت روحیات فردی دانش اموزان
۶۲-برگزاری مسابقات ورزشی در خصوص نماز
۶۳-برگزاری کلاس های آموزش خانواده در خصوص نماز
۶۴-پرهیز از سخنرانی های سیاسی و…در مابین نماز
۶۵- تزیین سالن و نماز خانه با احادیث در خصوص نماز
۶۶-بیان آثارعلمی روانی و اخلاقی نماز
۶۷-شرکت در نماز جمعه با شکوه خاص واستقبال گرم از آنان
۶۸-فیلمبرداری از مراسم نماز جماعت آموزشگاه
۶۹-دادن کارنامه نمازبه دانش آموزان و اولیا در پایان هر ترم
۷۰-نظر خواهی از اولیا و دانش آموزان در خصوص چگونگی اجرای نماز جماعت آموزشگاه
۷۱-آوردن استدلال های قرآنی در خصوص نماز
۷۲-رفع موارد ملال آور و خسته کننده و عوامل حواس پرتی در برگزاری نماز
۷۳-داشتن صبر و انعطاف دربرابر اشتباهات دانش آموزان
۷۴-نظارت مستمر بر فعالیت ها
۷۵-برگزاری نماز های وحدت در بین مدارس
۷۶-فعال تر نمودن ستاد اقامه نماز منطقه و مدارس